Новини

ОСЕМ ДНИ В РАЯ – МОЕТО ПЪТУВАНЕ ИЗ БЪЛГАРИЯ

Това е една от многото причини, заради която трябва да посетите България. Това е домът на траките и римляните, но всяка династия от византийците до османците е оставила отпечатък в тази страна, която е смесителен котел за различни култури. Може дори да зърнете остатъците от комунистическата епоха.

Прабългарите са били ранни номадски племена, навлезли в България. Българите обаче, създават свои империи, като Първата и Втората българска империи са разделени от византийското нашествие. Изкарах осем дни в България и бях посрещната гостоприемно от Исторически парк, разположен до Варна, Черноморската столица на държавата. Въпреки че някои места, които трябва да посетите включват градовете София, Варна, Бургас, Пловдив и туристическите привлекателни направления като Созопол, Несебър, Велико Търново, Копривщица и други, трябваше да пропусна някои от тях, заради недостига на време. Трябва да си отделите поне 10 дни, за да пътувате из България, но аз имах по-малко от седмица в тази красива балканска страна. Това е моят пътепис, но тъй като Исторически парк беше главната цел на пътешествието ни, то беше планувано около Варна. Шарат и аз пътуваме бавно и изкарахме чудесно с нашите домакини Иван Стоянов, Ралица Петрова и Слави Дяковски.

Ден 1

Кацане във Варна, България

Пътеписът ми започва от Варна, на Черноморското крайбрежие. Повечето пътешественици летят до София, но нашият маршрут беше съсредоточен около Варна. Първоначално мислехме да летим с турските авиолинии, тъй като полетът от Истанбул до Варна е малко повече от час. Обаче, те не излитат от Бангалор, където живеем и затова избрахме катарските. Летяхме от Бангалор до Доха, и оттам до София. след кратък престой се озовахме във Варна. Иван и Ралица ни посрещнаха на летището и ни откараха в хубавото село Неофит Рилски, където се настанихме в къща за гости. Неофит Рилски е домът на Исторически парк, само на 30 километра от Варна и е една от главните туристически атракции в България. Поднесоха ни разкошен вегетариански обяд от местни ястия и вино. Ястията са сготвени в кухнята на парка и всеки ден ни поднасяха закуска, обяд и вечеря, включително и вино и беше много вкусно. В България беше ранна есен и нашата къща за гости е заобиколена от полета. През лятото те са пълни с цъфнала лавандула. Почивахме си като се разхождахме из селото и се потопихме в очарованието на селото и архитектурата на къщите.

Ден 2

Местата за разглеждане в и около Варна

Денят ни започна след закуската, решихме да разгледаме Черноморската столица и да посетим някои дестинации в и около Варна. Градът има една неповторима отличителна черта. Това е домът на най-старото златно съкровище в света, чиято възраст е над 6000 години, около 4600-4200 години преди новата ера, от Варненския халколитен некропол.

Днес съкровището се съхранява във Варненския археологичен музей и то е една от туристическите атракции на България. Във Варна може да посетите много места, като започнете от Морската градина до Катедралата, но след като се наобядвахме ние отделихме време да посетим древния Аладжа манастир и Побитите камъни. Златни пясъци е един от най-известните летни курорти. Обаче, нито един пътепис в България не е пълен, ако не включва Черноморските крайбрежни курортни градове. Изкарахме дълъг, но вълнуващ ден и може да прочетете всичко за приключението ни в тази статия.

Ден 3 и ден 4

Велико Търново

Приготвихме си багажа за двудневно пътуване и престой във Велико Търново. Градът на Царете, който е би столица на Втората българска империя и едно от местата, което трябва да се посети в България. Докато непристъпният замък Царевец се извисява над града, има няколко църкви, катедрали и манастири, като по-отличителните са църквата Свети 40 мъченици и Преображенският манастир „Св. Преображение Господне“.има няколко града около Велико Търново и ние прекарахме половин ден в Арбанаси, друг очарователен древен град с църкви и катедрали. Бях запленена от архитектурата на къщите и няколко часа се разхождах по постланите с камъни улици. Накрая се върнахме във Варна, след като разгледахме откритият музей Етъра, до Габрово, една от туристическите атракции в България.

Ден 5

Исторически парк

Прекарахме почти цял ден в Исторически парк, една от забележителностите, която трябва да се посети при пътуване из България. Беше един уикенд и гъмжеше от туристи. Исторически парк представлява свят на фантазия и приключение. Озовах се в епоха отпреди 10 000 години, в праисторическия свят, а след това влязохме в царството на траките и прабългарите и се превърнахме в пътешественици във времето. След разкошния обяд се отправихме към обектите на световното наследство на ЮНЕСКО – Мадарския конник и развалините на Плиска и Преслав, столиците на Първата българска империя. Вечерта наблюдавахме как се обучават соколи, което е било традиционно за прабългарите и това беше уредено за нас от Исторически парк.

Ден 6

Обект на Световното наследство на ЮНЕСКО – Несебър

Последният ни ден във Варна, всъщност, Неофит Рилски, прекарахме в разглеждане на град Несебър, на Черноморския бряг, част от Световното наследство на ЮНЕСКО. Историческият град е смесица от архитектурните влияния на няколко различни епохи и династии – от римската до османската и навсякъде е пълно с истории от развалини и счупени тухли. Бих се помотала още, но пътешествието ви из България не би било пълно, ако не опитате от местните вина. Затова отидохме до лозата около Поморие, влязохме в традиционните винарни и опитахме от местните вина, преди да се върнем във Варна.

Ден 7

Обиколка на София

Излетяхме за София и кацнахме твърде скоро. Разгледахме града – гледки и звуци, особено паметниците около жълтите павета. Имахме на разположение само 48 часа и затова направихме доста бърза обиколка на града. Освен забележителностите, трябваше да намерим някой скрит бар – всъщност, Шарат го намери. Беше така добре скрит, че нямаше ни адрес, ни табела с името и напомняше на скритите барове по времето на комунизма. Паметниците в София разказват за туристическата пътека и в тази публикация можете да прочетете за тези исторически атракции.

Ден 8

Рилският манастир и Седемте рилски езера

Последният ни ден в България започна с амбициозния план да посетим Рилския манастир и да се опитаме да се изкачим до Седемте рилски езера в един и същи ден. Не е добра идея и със сигурност не я препоръчвам, дори като мен да ви е останал само един ден в тази страна. Изберете едно от двете. Бих ви препоръчала да се отправите в този поход само ако сте във форма и ако имате цял ден. Ние обаче лично го изпитахме.

Цялото ни пътуване до България беше пътуването на живота ни и аз съм благодарна на моите домакини от Исторически парк, че ме поканиха. Надявам се да имам още една възможност да изследвам повече от тази балканска страна, особено да посетя Пловдив, да отида до Розовата долина, да видя тракийските гробници и други преживявания. Какви други туристически атракции искате да добавя?