I. Общи правила
1. В турнира могат да участват стрелци, които притежават традиционен лък без поставка за стрелата, дървени или бамбукови стрели с естествени пера.
2. Ноковете на стрелите трябва да са от естествени материали или селф нок. Пластмасовите нокове са забранени! Върхове, само спортни!
3. Всеки стрелец трябва да притежава минимум 12 стрели. Всяка стрела трябва да е надписана с името на участника.
4. Всякакви мерни прибори и отбелязвания по дръжката и тялото на лъка, които могат да се ползват за прицел, няма да се допускат! Разрешава се само един нок пойнт на тетивата!
5. Позволени са всякакви хватове, спусъците са забранени!
6. Попадения след рикошет или отскочила стрела от мишената няма да се отчитат!
7. Всички участници трябва да са с традиционни дрехи!
8. Разговорите със стрелящите са абсолютно забранени!
9. Арогантно и неспортсменското поведение няма да бъде толерирано, като съдийския колектив ще има право да отстранява участници, които възпрепятстват провеждането на мероприятието, също и стрелци в нетрезво състояние!
II. Право на участие
1. Определената от организатора такса за участие в различните категории е както следва:
• жени и мъже/над 16 години/ 50 лева;
• младежи/до 16 години/ 25 лева;
• деца/до 10 години/ участието е безплатно;
III. Провеждане на състезанието
1. Участниците ще стрелят в групи от 10 до 15 стрелци, като във всяка група ще има съдия, който ще дава начало и край на стрелбата и ще отбелязва точките според попаденията.
2. Стартовите номера ще се определят според реда на записване и след проверка на оръжията на 25.09.
3. Само родители ще имат право, по желание да стрелят с децата си в една група и с поредни стартови номера!
4. В някои от предвидените дисциплини, дистанциите няма да се обявяват предварително!
5. Общия сбор изстрели предвидени в квалификациите и финалите е около 100.
6. Поредността на дисциплините може да се различава от предварително обявената!
7. Организатора си запазва правото да променя и /или редуцира дисциплините, според метереологичните условия и други фактори!
IV. Структура на турнира
1. Турнирът ще протече през две фази: квалификации и финали, всяка от които ще се състои съответно на 25/09/2021 и 26/09/2021.
V. Квалификации, по една серия в дисциплините:
2. Квадратна хартиена мишена разчертана на шест малки квадрата, които ще са номерирани хаотично от 1 до 6. Стреля се според поредността на квадратите, като се преминава към следващ, само след попадение в предходен! Попаденията в непореден квадрат не се отчитат! 6 стрели. 10 метра.
3. Стрелба от седеж по 3D мишена. 6 стрели.
4. Стрелба от крепостна стена. Мишена във формата на човешки торс. 6 стрели.
5. Стрелба по средновековна, въртяща мишена. При попадение стрелбата се прекратява. 3 стрели.
6. Стрелба над езерото на Исторически парк! 3D мишена. 6 стрели.
7. Традиционна османска мишена ‘‘пута‘‘. 6 стрели.
8. Стрелба от лодка, концентрична хартиена мишена 40 см. 6 стрели.
9. 60 метра, концентрична хартиена мишена 80 см. 6 стрели.
10. 18 метра, концентрична хартиена мишена 40 см. 6 стрели.
VI. Финали, по две серии в дисциплините :
1. Стрелба по средновековна, въртяща мишена. При попадение стрелбата се прекратява. 3 стрели
2. Традиционна османска мишена ‘‘пута‘‘. 6 стрели.
3. 60 метра, концентрична хартиена мишена 80 см. 6 стрели
4. Стрелба по керамични гърнета. 30 метра. 6 стрели. При попадение стрелбата се прекратява.
5. 18 метра, концентрична хартиена мишена 40 см. 6 стрели.
VII. Класиране и награди
1. Класиране:
• След приключване на квалификациите и обявяване на резултатите, 50% от участниците с най-добър общ резултат във всяка от групите, мъже, жени, деца и младежи се класират за финал!
• Крайното класиране се извършва от общия сбор точки от финалните дисциплини, в четири групи- мъже, жени, младежи и деца.
2. Награден фонд
• В групите мъже и жени е предвиден награден фонд:
- 1-во място - 5000 лева;
- 2-ро място - 2000 лева;
- 3-то място - 1000 лева;
• В групите деца и младежи ще бъдат разпределени предметни награди.
VIII. Допълнителни разпоредби
Изплащането на паричните награди се извършва в срок до шест месеца след приключване на всички организационни процедури.